czwartek, 28 listopada 2013

Jak skalpel

motywacyjny
bełkot tnie jak skalpel

chętnie bym skorzystała z dobrodziejstw
ale nie mogę
bo jak słyszę ten jej motywacyjny
bełkot to od razu mam ochotę
zjeść
ciasteczko zjeść
i popić kolą

z wódką

znaleźć się jak najdalej
od tego
sekciarskiego klimatu

(asekuracyjnie)

zacznę od tego
że nie kwestionuję
"metody"
i doceniam fakt że ruszyła ileś tam
tysięcy
dziewczyn z kanapy

chwała jej za to
chwała
na zdrowie wszystkim

ćwiczenia są spoko
odrzuca mnie warstwa
werbalna i świętojebliwa otoczka

działa na mój mózg jak kiler
na tkankę
tłuszczową redukuje

wypowiadane beznamiętnym tonem
i sztucznie modulowanym głosem zachęty
dotyczą ćwiczeń
martwota przekazu nie korespondowała
z wymagającym zestawem ćwiczeń
ani nie motywowała
do wysiłku

niewzruszona jak cyborg trenerka
Ewa Chodakowska
słyszę ten jej motywacyjny bełkot

jestem tu i teraz...
jestem o krok dalej niż byłam wczoraj...
wiem dokąd zmierzam...

(słyszę ten jej motywacyjny bełkot
flaki się we mnie przewracają)

wiem co chcę osiągnąć
ja to osiągnę
już to osiągnęłam
wystarczy że nie będę się poddawać

(nie szukam guru

znaleźć się jak najdalej od tego
sekciarskiego klimatu)

życia nie można po prostu przeżyć
trzeba je zbudować

(dorabianie ideologii do machania nogą
nie sprawdza się jako motywacja)

piękno ciała to stan umysłu
zasługujesz na to
jak nikt inny i jak każdy

skoro tak
to po cholerę ćwiczyć


[http://foch.pl/foch/1,132036,15027019,Ewa_Chodakowska___motywacyjny_belkot_tnie_jak_skalpel.html]

2 komentarze:

  1. No w istocie poezja :D Rozpierniczająca system muzyka dla ucha.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewa Chodakowska jest sama w sobie poetycka, ale artykuł o Ewie Chodakowskiej jest trzysta razy bardziej poetycki :)

    OdpowiedzUsuń